اولین شلیک S300 در ایران -اس ۳۰۰ سامانه‌ای مهلک برای دشمن است

اولین شلیک S300 در ایران -اس ۳۰۰ سامانه‌ای مهلک برای دشمن است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حاشیه تست سامانه اس ۳۰۰ با تاکید بر اینکه جواب رجز خوانی های دشمن را در میدان خواهیم داد، گفت: وقتی موشکی بتواند جسم کوچکی در آسمان آن هم ده ها هزارپایی زمین را رصد، رهگیری و منهدم کند ببینید با اسکادران دشمن چه خواهد کرد.

 

اسماعیلی با تاکید براینکه سامانه «اس ۳۰۰» حق ایران بود و این حق را گرفتیم افزود: «اس ۳۰۰» از امروز در کنار سامانه های قدرتمند ایرانی مانند «مرصاد و تلاش» قرار گرفت تا آسمان ولایت لحظه به لحظه  امن تر و مقدرتر شود.

 

وی گفت: از آنجا که احتمال دارد مشخصات این سامانه پدافندی دست کشورهای دیگر نیز بیفتد گفت: متخصصان ایرانی این سامانه را بر اساس تهدیدها و نقشه های عملیاتی آزمایش کردند و هیچکس دیگری به چگونگی عملیاتی شدن این سامانه دسترسی نخواهد داشت.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به تحرک پذیری بالای این سامانه اشاره کرد و افزود: «اس ۳۰۰» سامانه ای مهلک برای دشمن است چرا که حتی ریز پرنده ها، موشک های بالستیک و موشک های کروز نیز نمی توانند از دست این سامانه فرار کنند.

 

امیر اسماعیلی با تاکید بر اینکه هم اکنون ایران «اس ۳۰۰» های زیادی دارد گفت: خبر مهم تر طراحی و ساخت اس ۳۰۰ کاملا ایرانی با نام «باور ۳۷۳ » است که در آینده ای نزدیک تست آن را مردم عزیز ایران مشاهده خواهند کرد.

 

وی افزود: «اس ۳۰۰» ایرانی کاملا  بومی و فناوری آن چند گام جلوتر از «اس ۳۰۰» روسی است.

 

در پایان تست و آزمایش سامانه «اس ۳۰۰» و عملیاتی شدن آن، رژه سامانه های مختلف پدافندی جمهوری اسلامی ایران از جمله «اس ۲۰۰»، تلاش، مرصاد و دهها سامانه پدافندی دیگر جلوه ویژه ای به رزمایش پدافندی دماوند داد.

سامانه موشکی S300 که اخیرا ایران از روسیه خریداری کمرده است، با موفقیت در میدان تیر یکی از یگان های پدافند هوایی و در جریان رزمایش دماوند تست شد.

ارزیابی توانایی سامانه S300 در درگیری با اهداف دارای سطح مقطع راداری پایین، تهدید های بالستیک و بررسی میزان توانمندی تخصصی و عملی افسران جوان قرارگاه پدافندهوایی در بکارگیری این سامانه از اهداف رزمایش دماوند بود.
 

 




:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: