نقشه جدید ترامپ برای عراق/

نقشه جدید ترامپ برای عراق/

نقشه جدید ترامپ برای عراق/ آشوب در بغداد برای انتقام از جمهوری اسلامی


نقشه جدید ترامپ برای عراق/ آشوب در بغداد برای انتقام از جمهوری اسلامی با یکسره شدن موضوع بازپس‌گیری شرق شهر موصل، نگاه‌ها به مرزهای سوریه و عراق دوخته شده و انتظار می‌رود سخت‌ترین درگیری‌ها در این مناطق رقم بخورد. در حالی که نیروهای الحشد الشعبی از انگیزه خود برای پیشروی به سمت مناطق مرزی بعد از بازپس‌گیری تلعفر سخن می‌گویند، اما آمریکا تلاش دارد در برابر این اقدامات مانع‌تراشی کرده و متحدان خود را به سمت مناطق مرزی استان الانبار بکشاند. این تلاش‌ها همراه با اقدامات بیشتر آمریکا در این کشور است که پیش بینی می‌شود استراتژی با تقابل بیشتر را در مرحله آینده رقم بزند.

استراتژی دولت جدید آمریکا در قبال خاورمیانه و به ویژه عراق همچنان ابعاد و شاخص‌های خود را به صورت کامل نشان نداده است، البته شاخص‌های اولیه نشان از آن دارد که گزینه تقابلی در دستور کار آمریکا قرار داشته و این کشور می‌خواهد گام‌های خود را در عراق مستحکم کند، چرا که مدعی است خطر روزافزون از سوی ایرانی‌ها در مورد نفوذ در این کشور وجود دارد.

چند روز پیش دونالد ترامپ به سیاست‌های ایران در عراق تاخته و مدعی شد که ایرانی‌ها بیش از پیش سیطره خود را در عراق افزایش می‌دهند، حتی بعد از آنچه آمریکا 3 تریلیون دلار پول را در عراق به هدر داد. این اظهارات پیامدهای خود را در مجادله های موجود در داخل محافل  نزدیک به واشنگتن بر جای گذاشت.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 26 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: