دقاق: مردم بحرین تابع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند

دقاق: مردم بحرین تابع حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هستند

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله دقّاق، عالم و مبارز بحرینی امروز(یکشنبه17بهمن ماه) در همایش اندیشه راقی ضمن تشریح اصول و مبانی حرکت امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: مبانی ثابتی در اندیشه امام و رهبری هست که اولین آنها این است که حرکت امام بر مبنای اصل"کلمة الله هی العلیا" بوده است. حضرت امام  خامنه‌ای هم در همین مسیر حرکت می‌کنند.

وی گفت: دومین اصل از مبانی حرکت امام، قیام برای خدا بود. حضرت امام در ابتدای حرکت‌شان بیانیه‌ای صادر کردند و در آن اشاره به قیام برای خدا مبتنی بر آیات قرآن کردند. امام در کتاب جهاد اکبر می‌فرمایند اگر همه انبیاء در یک جا جمع بشوند هیچگاه با هم اختلاف نمی‌یابند زیرا اهداف و مسیرشان یکی بوده و همگی برای خدا عمل کردند.

دقاق با اشاره به سومین اصل از مبنی حرکت امام و رهبری گفت: سومین اصل عبارت است از ایمان به ولایت فقیه. هنگامی که قانون اساسی تصویب شد و آن را به خدمت حضرت امام بردند ایشان فرمودند که مهم‌ترین اصل این قانون، ولایت فقیه است زیرا از یک طرف به این قانون مشروعیت می‌بخشد و از طرف دیگر نظام را به اصل خودش که همان ولایت الهی است، متصل می‌کند.

این مبارز بحرینی گفت: چهارمین مبنای حرکت ایشان عبارت بود از ایمان به مردم و جنبشهای است. ایمان امام به ولایت فقیه هیچگاه ایشان را به دیکتاتوری سوق نداد و این ایمان ایشان به مردم تا جایی بود که فرمودند میزان، رای ملت است. امام خامنه‌ای هم به همین شکل مسیر امام را پیمودند تا حدی که وقتی از ایشان پرسیدند که رئیس جمهور منتخب شما کیست ایشان جواب دادند که رئیس جمهور منتخب من همان رئیس جمهوری است که مردم انتخاب می‌کنند.

دقاق با اشاره به پنجمین اصل از اصول حرکت امام گفت: پنجمین اصل از اصول حرکت امام و رهبری عبارت است از دفاع از مظلومین و مبارزه با ظالمین. مستند این اصل، کلام حضرت امیرعلیه السلام به دو فرزندشان است که فرمودند" کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا". در این اصل، مسائل و جناح‌های سیاسی، منافع حزبی، ملی و... دخالتی ندارد.

وی با اشاره به نسبت مردم بحرین با امام راحل و  رهبر انقلاب گفت: مردم بحرین مردم متدینی هستند و در گذشته به طور عمده از امام یا آیت الله خویی تقلید کردند و امروزه عمدتا از رهبر معظم انقلاب یا آیت الله سیستانی تقلید می‌کنند اما از حیث سیاسی و حکومتی فقط تابع امام خامنه‌ای هستند.

عالم و مبارز بحرینی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، مردم بحرین بیشتر از طریق رادیو با وجود اینکه حکومت بحریم بسیار بر فرکانسها و امواج پارازیت می‌انداختند با اندیشه‌های امام آشنا شدند. ارادات مردم بحرین به نظام ولایت فقیه تا جایی است که اگر کسی در ایران با نظام ولایت فقیه زاویه بیابد آنگاه این مردم به شدت نسبت به او بدبین می‌شوند و او از چشم این مردم می‌افتد




:: موضوعات مرتبط: مذهبی , سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 18 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: