با این ماده غذایی شب‌ها مثل یک کودک آرام بخوابید

با این ماده غذایی شب‌ها مثل یک کودک آرام بخوابید

 

 

با این ماده غذایی شب ها مثل یک کودک آرام بخوابیددانه‌های كنجد حاوی مواد چربی، آنتی اكسیدان‌ها، روغن كنجد، مواد پروتئینی، اسید آمینه، سلولز، مواد معدنی و كلسیم است و بدین ترتیب دانه‌های كنجد بسیار مغذی بوده و حاوی مقدار زیادی انرژی هستند. 
 
كنجد در درمان بی خوابی موثر بوده، خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و همچنین خواص ضد قارچ و ضد باكتری از دیگر اثرات آن به شمار می‌رود.  
 
روغن كنجد در جلوگیری از فساد دندان نیز كاربرد دارد، همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ های كنجد سرشار از مواد لعابی هستند و در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و وبا به كار برده می شد. 

كنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، كلسیم ، آهن ، سیلیس ، آلومینیوم ، كروم ، مس ، نیكل ، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر و همچنین سرشار از ویتامین‌ B می‌باشد.

گفتنی است؛ آرد كنجد سرشار از اسید آمینه بوده و 3 برابر شیر كلسیم دارد، آرد كنجد یا كنجد به خوبی در سالادها، خوراك های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به كار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر ، سالادهای تخم مرغ ، سس هایی كه اساس آن كره یا نان معطر هست كاربرد دارد. 

كنجد تقریبا بیشتر مواد مورد نیاز ساختمان بدن را داراست؛ لذا یك غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان به شمارمی‌رود و دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد. 


 




:: موضوعات مرتبط: علمی , پزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 12 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: