عربستان برای جلب رضایت صهیونیست‌ها از جنبش فلسطین حمایت نمی‌کند

عربستان برای جلب رضایت صهیونیست‌ها از جنبش فلسطین حمایت نمی‌کند

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما به توضیح درباره وضعیت نیروهای حزب‌الله در سوریه پرداخت. شیخ نعیم قاسم در این مصاحبه گفت: راهبرد حزب الله در منطقه، مداخله نکردن در امور داخلی کشورها و حمایت از متحدانش است.

وی با بیان اینکه داعش و گروههای افراطی تروریستی، دست پرورده حامیان منطقه ای و فرا منطقه ای آنها هستند، گفت: آمریکا ، اسرائیل و رژیم سعودی تروریست هستند زیرا جنایاتی که تروریست ها در منطقه انجام می دهند با دلارهای نفتی، حمایت های سیاسی و تجهیزات نظامی است که آنها برای تروریست ها فراهم می کنند و حامیان تروریست ها بدانند که روزی باید به ملتهای منطقه و جهان پاسخ دهند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حضور نیروهای حزب الله در سوریه تصریح کرد: حضور ما در سوریه به درخواست رسمی دولت این کشور بوده است و نیرو های حزب الله برای حفظ تمامیت ارضی و دفاع از ملت سوریه می جنگند و هیچ گونه چشمداشتی به خاک این کشور ندارند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید برحمایت سوریه و ایران از حزب الله در جنگ 33 روزه اظهار داشت: سوریه و ایران در این جنگ در کنار ما بودند و اکنون ما در کنار برادران خود در سوریه با تروریسم می جنگیم و متحدانمان را فراموش نخواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم ضمن تقبیح اقدامات سعودی ها در سوریه و منطقه گفت: حکام سعودی سودای تسلط بر منطقه را در سر می پرورانند و حمله آنها به یمن نیز با همین هدف صورت گرفته است، در حالی که مردم منطقه، آنان را فاقد مشروعیت می دانند و به اقدامات جاه طلبانه انها در یمن پاسخ داده اند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: سعودی ها برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی علنا اعلام کرده اند که از جنبش فلسطینی ها علیه رژیم اشغالگر قدس حمایت نمی کنند، در حالی که در سوریه و دیگر کشور های منطقه همچون یمن مداخله نظامی دارند و مردم بی دفاع این کشور ها را به خاک و خون کشیده اند.

شیخ نعیم قاسم همچنین با اشاره به روابط خوب حزب الله با روسیه گفت: ما و روسیه در بسیاری از مسائل مهم منطقه اشتراک نظر داریم و تهدید تروریسم در سوریه این همکاری ها را تعمیق بخشیده است.

وی اضافه کرد: روسیه در این مقطع زمانی در سوریه متحد حزب الله است و همکاری دوجانبه ای در مقابله با تروریسم شکل گرفته است.

شیخ نعیم قاسم همچنین در مورد حوادث سوریه و نقش رژیم اشغالگر قدس در جنگ و آشوب در این کشور اظهار داشت: رژیم صهیونیستی عامل بحران در منطقه است و به آتش جنگ در سوریه دامن زده است این رژیم از شرایط موجود بسیار خوشحال است اما بداند که موضوع فلسطین همچنان اولویت جهان اسلام است و ما در دفاع از حقوق فلسطینیان در کنار آنها هستیم.




:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: