سال 2016 از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها برای ایران بود

سال 2016 از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها برای ایران بود

شاول شای معاون پیشین شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در «اسرائیل هیوم» تصریح کرد سال 2016 سال موفقیت‌های ایران و سال تشدید بحران برای عربستان بود.

 
 
وی می‌نویسد: سال میلادی که به پایان رسید، به عنوان یکی از موفقیت‌آمیزترین سال‌ها در تاریخ برای جمهوری اسلامی به خاطر سپرده خواهد شد. متحدان ایران در عراق و سوریه  در جهت منافع تهران موفقیت‌هایی را به دست آوردند.
 
 
ایران همچنین در میدان کارزار یمن علیه عربستان تلاش می‌کند؛ موفقیت در این حوزه نیز می‌تواند ایران را بر تنگه راهبردی باب‌المندب مسلط کند. به این دلایل می‌توان گفت که ایران بیش از پیش به تحقق تسلط منطقه‌ای خود نزدیک شده است.
 
 
شاول شای می‌افزاید: اردوگاه میانه‌روی مقابل به رهبری عربستان و مصر، در مقابل ایران با کشمکشی سخت مواجه است.
 
 

در آغاز سال میلادی گذشته، شاهد شکل‌گیری  ائتلاف راهبردی میان مصر و عربستان بودیم، اما در اکتبر، پس از حمایت قاهره از رویکرد روسیه در جنگ سوریه، که با موضع عربستان در تضاد  است، بحرانی میان دو کشور بروز کرد که باعث ضعف شدید این محور میانه‌رو شد.

آنچه بر مشکلات این اردوگاه می‌افزاید، بحران اقتصادی جدی است که عربستان و مصر را مبتلا کرده است.
 
 
این مقام امنیتی صهیونیستی نوشت: به نظر می‌رسد سال 2017  پایان تسلط خلافت داعش  را بر عراق  و سوریه رقم بزند. روسیه یکی از تعیین‌کنندگان توافق آتی در جبهه سوریه خواهد بود، اما این رژیم اسد، ایران و حزب‌الله است که ثمره آن را برداشت خواهد کرد.
 
 

شای تصریح کرد: موفقیت محور ایران تبعات منفی برای‌ جریان‌های مرز شمالی اسرائیل خواهد داشت و اردوگاه میانه‌رو عربستان نیز همچنان ضعف اقتصادی و چنددستگی داخلی را تجربه خواهد کرد که باعث تحلیل توانش برای مقابله با آمال ایران خواهد شد.


 




:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : جمعه 17 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: