سازمان ملل در خدمت بی چون و چرا دلارهای سعودی

سازمان ملل در خدمت بی چون و چرا دلارهای سعودی

بر اساس سند درز کرده از پایگاه ویکی لیکس ، سفارت عربستان سعودی در کویت ، یک میلیون دلار به احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور وضع حقوق بشر در ایران پرداخت کرده است.

 


  بر اساس این سند محرمانه احمد شهید نیز مراتب تشکر عمیق خود را از وزیر خارجه عربستان ابراز کرده است و وعده داده است همه تلاش و توان خود را برای تشدید مواضعش در قبال پرونده ایران به کار خواهد گرفت.

سایت «ویکی لیکس» بیش از نیم میلیون سند محرنامه ای از وزارت خارجه عربستان سعودی منتشر کرده است.

این اسناد حاوی تعداد زیادی از پیام های اینترنتی (ایمیل) و تلگراف بوده که میان وزارت خارجه عربستان و نمایندگی های این کشور در جهان رد و بدل شده بود.

رشوه هایی از جنس سکوت برای پوشش جنایات آل سعود

از طرف دیگر نمی توان خط خوردن نام عربستان را از لیست ناقضان حقوق کودکان توسط بانکی مون دبیر کل سازمان ملل نادیده گرفت که بر اثر فشار های دولت وهابی دست به چنین اقدامی زد و از آن به عنوان سخت ترین تصمیم خود یاد کرد ،هر چند تصمیم وی با بر بی آبرو تر کردن و علنی تر شدن جنایات آل سعود همراه شد و این نکته را با خود داشت که رژیمی منحط و مرتجع هر چقدر هم که جنایت کند زمانیکه شورای امنیت در خدمت دلارهای نفتی او باشد همیشه راه گریزی برایش وجود دارد.

رشوه هایی از جنس سکوت برای پوشش جنایات آل سعود

امیر ساعد وکیل استاد دانشگاه و کارشناس حقوق بین الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت:آنچه مسلم است اصولا نظام سازمان ملل متحد بر پایه روابط قدرت طرح ریزی شده و در واقع اعظای دائمی شورای امنیت با حق وتو برآیند واقعیت های نظام بین المللی هستند .

وی افزود:دو عامل قدرت نظامی و قدرت اقتصادی برای نقش آفرینی بهتر این نظام تعیین کننده هستند، پس ازاتمام جنگ سرد هم نوعی یک جانبه گرایی از سوی آمریکا در جهان رسوخ کرد که در نهایت، افراط در این رویکرد از سوی آمریکا، باعث شد سازمان ملل متحد به نوعی با بحران مشروعیت مواجه شود.مصداق بارز این امر جنگ و لشکر کشی به عراق بود، به رغم اینکه وفاق جامعه بین الملل را در پی نداشت ،اما آمریکا در جهت تحقق منافع خود ،بهای آن را با ستاندن جان هزاران تن و آوارگی میلیون ها نفر پرداخت.
این کارشناس حقوق بین الملل در ادامه تصریح کرد:به دنبال این امر کوفی عنان دبیر وقت سازمان ملل پیشنهاد اصلاح ساختاری این سازمان را مطرح کرد، تا شاید عالی ترین نهاد بین المللی جهان از وضعیت آشفته خود بیرون آید، هر چند در این راه نتوانست به توفیق شگرفی دست یابد.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیز با اقدامات عربستان به ویژه در تضییع حقوق کودکان نمونه عینی و بارز این مسئله به اثبات رسیده است  که ساز و کار ناقصی برای استفاده از ظرفیت ها در این سازمان بین المللی وجود دارد.در جائیکه  رژیم مرتجع آل سعود و بزرگترین ناقض حقوق بشر جهان که این روزها بیشترین نقش را در حمایت از گروه های تروریستی در منطقه ایفا کرده و از سرکوب شیعیان از بحرین گرفته تا یمن و سایر مناطق هیچ ابایی ندارد، هم اکنون ریاست دوره ایی شورا حقوق بشرسازمان ملل متحد را بر عهده دارد.


 




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: