امام زاده‌ای که مقام معظم رهبری به زیارتش رفت

امام زاده‌ای که مقام معظم رهبری به زیارتش رفت

139506192032521188609394.jpg

در برخی کانال های تلگرامی و برخی وبلاگ ها خبری آمده بود که رهبر معظم انقلاب صبح روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه به زیارت حضرت علی بن محمد باقر علیه السلام مشرف شدند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، خبر تشرف مقام معظم رهبری به امام زاده علی بن محمد باقر (ع) انگیزه ای شد تا شخصیت و جایگاه علمی و معنوی این امام زاده واجب التعظیم را همزمان با ایام شهادت حضرت امام باقر (ع) به صورت اجمالی به مخاطبان عزیز معرفی کنیم.

حضرت علی بن محمد باقر، فرزند بلا فصل امام باقر(ع) هستند. در منابع غالبا از ایشان با عنوان سلطان علی یاد می‌شود. شخصیت حضرت علی بن محمد الباقر(ع) به سبب سیرة تبلیغی ایشان، در میان امامزادگان دارای جایگاهی والا است که با مطالعة آن می توان به درسهای آموزنده ای برای جامعة علمی و فرهنگی، به ویژه حوزه های علمیه دست یافت.

بزرگمردی که بنا به درخواست مردم کاشان از محضر نورانی امام محمد باقر(ع) به این شهر مهاجرت کرد و هدایت و رهبری آنها را بر عهده گرفت و مأمن وملجأ مردم این منطقه و شهرهای اطراف، مثل قم شد. این امامزادة بزرگوار با ارتباط گرم و روحانی با قشرهای مختلف مردم و سفرهای کوتاه مدت به مناطق مختلف کاشان و دیدار با مردم آن سامان، و احیای نماز جمعه در کاشان توانست در مدت 3 سال به هدایت مردمان آن سامان بپردازد. وی در پایان این دوران با شهادت خویش درستی حرکتش را به اثبات رسانید.





:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 24 شهريور 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: