رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):

رهبرمعظم انقلاب در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان بویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی اثر شدن توطئه های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه دار و آینده دار است و دستیابی به آرمانهای بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.

ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل انگاری و سستی است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر همه مردم و جوانان و همچنین مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی، این صبر و تقوا را به‌کار ببندند، به توفیق الهی، هیچ ضربه و صدمه‌ای وارد نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین به موضوع مؤلفه های قدرت نظام اسلامی اشاره کردند و با یادآوری سلطه انگلیس و آمریکا بر ایران در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی، گفتند: با پیروزی انقلاب اسلامی، غل و زنجیر از دست و پای مردم باز و طعم واقعی استقلال و آزادی چشیده شد.

ایشان یکی دیگر از عناصر قدرت نظام جمهوری اسلامی را «اعتماد به نفس ملی» و «تأثیرگذاری مردم در همه امور کشور» دانستند و افزودند: این اعتماد به نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، جرأت اقدام را از دیگر ثمراتِ ایمان و اعتماد به نفس ملی برشمردند و خاطر نشان کردند: با این روحیه و جرأت، سپاه، جهاد سازندگی، بسیج و حرکت های عمومی در کشور شکل گرفت و نیروهای مسلح جان تازه ای گرفتند و مجموعه های خدماتی و سازندگی و




:: موضوعات مرتبط: نظامی , رهبری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : شنبه 9 تير 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: