ردیابی همزمان 100 هدف توسط سامانه "اس 300"

ردیابی همزمان 100 هدف توسط سامانه "اس 300"

خبرگزاری میزان- اس 300 یکی از پیچیده ترین سامانه‌های ضد موشکی در جهان است. این سامانه در قالب یک سیستم راداری بسیار پیشرفته، قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان است و همزمان می تواند موشک‌های کروز، بالستیک، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را در شعاع 120 تا 150 کیلومتری هدف قرار دهد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، رضا سراج کارشناس مسائل استراتژیک در یادداشتی نوشت: اس 300 یکی از پیچیده ترین سامانه‌های ضد موشکی در جهان است. این سامانه در قالب یک سیستم راداری بسیار پیشرفته، قادر به ردیابی همزمان 100 هدف در آسمان است و همزمان می تواند موشک‌های کروز، بالستیک، هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین را در شعاع 120 تا 150 کیلومتری هدف قرار دهد.

اس 300 یک سيستم پدافند زمين به هوا است؛ شامل یک پرتابگر موشک سیار که هر 3 تا 5 ثانیه قادر به پرتاب یک موشک است. این موشک می تواند در ارتفاع حداکثر 30 km و برد 150 km به یک هواپیما و یا موشک اصابت و آن را منهدم کند. زمان آماده‌سازی این سامانه حدود 5 دقیقه است و موشک‌های آن از نوع انبارشونده‌ است که-مانند مهمات معمولی-نیاز به نگهداری در مدت عمر مفید خود ندارند.

اس-300 شباهت زیادی با سامانه پدافندی آمریکایی ام ‌آی ‌ام-104 پاتریوت دارد و تنها هواپیماهای فوق‌العاده رادار گریز بی-2 و جنگنده اف-22 توانایی حمله به سامانه اس 300 را دارند. بنابراین سامانه اس 300 اساسا ایران را در برابر حمله اسرائیل و هر کشوری که جنگنده های رادار گریز نداشته باشد، مصون خواهد ساخت.

یک فرمانده بلندپایه نیروی هوایی آمریکا در مصاحبه با دیلی بیست گفت : « وجود سامانه های اس 300 باعث خواهد شد هرگونه اقدام نظامی علیه ایران حتی برای ارتش آمریکا بسیار دشوار و هزینه بر شود.» همچنین پایگاه اینترنتی « بیزینس اینسایدر » در گزارشی با این عنوان که « چرا فروش سامانه های موشکی پیشرفته اس 300 به ایران یک معامله بزرگ و مهم است » نوشت: « این اقدام روسیه به طور بالقوه می تواند باعث تغییر در موازنه قدرت در خاورمیانه شود.»





:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: