قدرت‌ نظامی کره شمالی؛ عاملی که موضع ترامپ برای حمله به این کشور را تغییر داد

قدرت‌ نظامی کره شمالی؛ عاملی که موضع ترامپ برای حمله به این کشور را تغییر داد

تنش بین دو کره که از ابتدای تاسیس دو کشور وجود داشت با آغاز سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسید و آب را برای ماهی گیری کشورهایی چون آمریکا گل آلود کرد و همین امر باعث شده تا جنگ سایه خود را بر منطقه شرق آسیا بیافکند.

موضوع از زمانی آغاز شد که پیونگ‌یانگ در چهارچوب برنامه دفاعی خود آزمایش‌های موشکی را با قدرت ادامه داد و از آنجایی که این اقدام برای کشورهایی چون آمریکا سخت بود؛ بر آن شد تا به هر نحوی مانع شود، اما نمی‌دانست که این دخالت تنش را در شرق آسیا به گونه‌ای افزایش می‌دهد که از کنترل خارج می‌شود.

ایالات متحده و هم‌پیمانانی، چون کره جنوبی که تصور می‌کردند با تهدید و تحریم می‌توانند برنامه موشکی کره شمالی را متوقف کنند فشار‌ها را به وجود آوردند، اما این تهدیدات نه تنها اثری نکرد بلکه باعث شد مقامات شمالی شبه جزیره کره کار ساخت تجهیزات را به سویی ببرند که امروز اگر کشوری قصد تجاوز به کره شمالی را داشته باشد با سلاح‌های مخوف این کشور روبه‌رو شود.

///////////////////////

با توجه به توانایی کره شمالی در ارتقای تجهیزات قدیمی و همچنین ساخت ادوات جدید می‌توان به این نتیجه رسید که جنگ با این کشور برای متجاوز‌ها کم هزینه نخواهد بود؛ موضوعی امروز رئیس جمهور آمریکا بهتر از همه آن را متوجه شده و موضع خود از احتمال جنگ با پیونگ یانگ را به مذاکره تغییر داده است.

نظریه: آنوقت بعضی مقامات درجه اول مملکت ما به قدرت دفاعی کشور حمله و خواستار کاهش قدرت دفاعی می باشند تا بتوانند رضایت بیگانگان را جلب کنند!!!!





:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : یک شنبه 10 دی 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: