جماعت علمای اهل سنت عراق: در نامه سردار سلیمانی، طعم پیروزی را چشیدیم

بغداد – ایرنا – موسسه جماعت علمای اهل سنت عراق به رهبری 'شیخ خالد الملا' روز دوشنبه در واکنش به نامه فرمانده سپاه قدس به رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایان نظامی داعش در عراق و سوریه اعلام کرد: در نامه سردار حاج 'قاسم سلیمانی'، طعم پیروزی را چشیدیم.

این نهاد دینی معتبر اهل سنت عراق در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزوده است: 'در نامه سردار سلیمانی طعم پیروزی را در جای جای آن، چشیدیم و این پیروزی همانند خورشید تابنده و مانند خون شهدایی که در عراق و شام در قربانگاه انسانیت بر زمین ریخته شدند، قابل رویت بود.'
در این نامه آمده است که خون شهدای عراق و سوریه که در جنگ با داعش بر زمین ریخته شده، چراغ راه حقیقت و اعلام بیزاری از دشمنان خدا و رسولش خواهد بود و به منزله پیروزی انسانیت بر اهل ظلم و باطل و منکر و جنایت است.
در این نامه از سردار قاسم سلیمانی به عنوان سربازی همواره پیروز، امین و بردبار یاد شده و خطاب به وی آمده است که این پیروزی آن گونه که در شان شما جناب سردار حاج سلیمانی است، تحقق یافته است.
موسسه جماعت علمای اهل سنت عراق خاطر نشان ساخته است که پیروزی بر داعش در البوکمال سوریه به مفهوم نجات از دولت خرافه، توهم، خونریزی و جنایت در عراق و سوریه بوده است.
این نهاد دینی عراقی در نامه اش تاکید کرده است که این پیروزی بدون ایثارگری بزرگ فرزندان عراق اعم از ارتش، الحشد الشعبی، پلیس، عشایر و همه فرزندان این کشور، تحقق نمی یافت.
بر اساس این نامه، اگر نبود فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی عراق در نجف اشرف و حمایت و پشتیبانی مداوم مقام معظم رهبری، مردم و فرماندهان نظامی در جمهوری اسلامی ایران و انواع کمک هایی که ایران ارائه کرد، این پیروزی اتفاق نمی افتاد.
این نهاد دینی اهل سنت عراق تاکید کرده است که همه باید در عراق به این پیروزی بر شیطان داعش و طغیان و به شهیدانی که در این راه جان خود را ایثار کردند، افتخار کنند، همانگونه که برادران ما در سوریه هم اکنون به شهدا، فرماندهان و عمق روابط خود با عراق افتخار می کنند.
موسسه جماعت علمای اهل سنت در پایان این نامه خطاب به سردار سلیمانی نوشته است: 'خداوند شما و فرماندهان را در عراق و سوریه از هر بدی حفظ کند و به آنها که این پیروزی را بوجود آوردند و مفهوم پیروزی را در جامعه نهادینه کرده اند، برکت بدهد.
سردار قاسم سلیمانی یک هفته پیش (20 نوامبر 2017) در نامه ای رسمی به مقام معظم رهبری، آزادی کامل البوکمال سوریه و پایان نهایی داعش را در عراق و سوریه اعلام کرد.
خاورم *353*380*1486**انتشار دهنده: محسن شریفی**
 




:: موضوعات مرتبط: بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 6 آذر 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: