افراد موفق، این ۶ عادت صبح‌گاهی را دارند!/ از برنامه‌ریزی تا ورزش

افراد موفق، این ۶ عادت صبح‌گاهی را دارند!/ از برنامه‌ریزی تا ورزش

فراد موفق، این ۶ عادت صبح‌گاهی را دارند!/ از برنامه‌ریزی تا ورزش

 
ورزش صبح‌گاهی،‌ اجزای مختلف بدن را فعال می‌سازد و خون‌رسانی را به هم قسمت‌های مختلف بدن تقویت می‌کند. همین روند، کرختی را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد که صبح را با انرژی و انگیزه زیاد شروع کنیم.

به گزارش «بهداشت نیوز» آیا برنامه صبح‌گاهی شما با سه بار فشار دادن دکمه Snooze موبایل، بیرون آمدن سریع از خانه و بدون خوردن هیچ صبحانه‌ای شروع می‌شود؟!

بدون شک همه ما چنین صبح‌هایی را تجربه کرده‌ایم، اما افراد موفق آنانی هستند که واقعا می‌دانند روز خودشان را چطور شروع کنند. شروع صبح براساس عادت‌های صبح‌گاهی سالم، این افراد را برای ادامه روز آماده می‌کند و نقش موثری در موفقیت آنان ایفا می‌سازد.

برنامه‌ریزی برای بهره‌وری بهتر

بسیاری از سیاستمداران و اقتصاددانان بزرگ تاریخ، مانند بنجامین فرانکلین، صبح خودشان را با برنامه‌ریزی برای تمامی ساعات شبانه‌روز شروع می‌کردند. افراد موفق هم صبح خودشان را با برنامه‌ریزی دقیق و مبتنی بر بهره‌وری برای ساعات پیش روی خودشان شروع می‌کنند. برنامه‌ریزی مبتنی بر بهره‌وری، ساعات هدررفته را در طول هر هفته به حداقل می‌رساند و به اولویت‌بندی انواع فعالیت‌ها کمک می‌کند. برقراری تعادل بین وظایف مختلف (کاری، خانوادگی، شخصی و...) نیز از دیژر فواید این نوع از برنامه‌ریزی است. مرتب کردن تخت خواب مرتب کردن تخت خواب، از بخش‌های مهم صبح‌گاهی و اولین فعالیتی است که افراد موفق انجام می‌دهند. این کار ظاهرا ساده و بی‌اهمیت می‌تواند به شما برای شروع روز انگیزه بدهد و شما را از بی‌هدفی و کرختی دور کند. وقتی که روز بدون هدف شروع شود، به‌راحتی و بدون انجام دادن هیچ کار مهمی از کنار گذر وقت می‌گذریم و ارزش زمان را درک نمی‌کنیم. با این‌حال، با انجام دادن یک فعالیت ساده مانند

مرتب کردن تخت خواب

حالت کرختی و تنبلی را از بین می‌بریم و به خودمان انگیزه می‌دهیم. البته نحوه مرتب کردن تخت خواب هم مهم است. مرتب‌سازی سریع و بی‌حوصله نمی‌تواند موثر باشد، درحالی که مرتب‌سازی هدفمند و دقیق می‌تواند ذهن را در حالت مناسبی برای باقی روز قرار بدهد.

ورزش صبح‌گاهی

بسیاری از افراد موفق، صبح خودشان را با ورزش شروع می‌کنند. درواقع، ‌فعالیت‌های ورزشی همیشه یکی از بخش‌های اصلی در برنامه روزانه این افراد هستند و هیچ وقت فراموش نمی‌شوند. ورزش صبح‌گاهی،‌ اجزای مختلف بدن را فعال می‌سازد و خون‌رسانی را به هم قسمت‌های مختلف بدن تقویت می‌کند. همین روند، کرختی را از بین می‌برد و اجازه می‌دهد که صبح را با انرژی و انگیزه زیاد شروع کنیم.

تنفس عمیق

صرف کردن چند دقیقه از اولین دقایق صبح برای تنفس عمیق، یکی از دیگر رازهای افراد موفق است. فقط کافی است که صبح‌ها ۵ دقیقه برای تنفس عمیق وقت بگذارید و عمل دم و بازدم را به‌خوبی تکرار کنید. وقتی که این کار را انجام می‌دهید، ابتدا همه چیزهای غیرضروری و مزاحم را از ذهن‌تان دور کنید و بعد به لیست فعالیت‌های روزانه خودتان فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند به آرامش برسید و روی کارهای مهم خودتان متمرکز شوید.

استفاده بهینه از تعطیلات آخر

هفته افراد موفق در روزهای تعطیل آخر هفته بیش از حد نمی‌خوابند و حتی در این روزها هم راس ساعت همیشگی بیدار می‌شوند. این کار باعث می‌شود که بدن به برنامه زمانی خاصی عادت کند و دچار آشفتگی نشود. خوابیدن بیش از حد در تعطیلات آخر هفته،‌ سازگاری بدن با برنامه روزانه را مختل می‌کند و شروع هفته بعدی را با مشکل مواجه می‌سازد. اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید راس ساعت همیشگی بیدار شوید، حداقل این‌که نباید بیشتر از ۸ ساعت بخوابید.

ساختن برنامه روتین و همیشگی

توجه داشته باشید که حتی افراد موفق هم می‌توانند با مشکل حواس‌پرتی مواجه شوند. بسیاری از این افراد تایید می‌کنند که صبح‌ها با خواندن ایمیل‌ها و پیام‌های الکترونیکی، آشفتگی ذهنی را تجربه می‌کنند، اما تفاوت‌شان این است که تسلیم این آشفتگی‌ها نمی‌شوند. آنان حتی زمانی که دچار آشفتگی می‌شوند، برنامه روزانه خودشان را رها نمی‌کنند و همچنان به آن پایبند می‌مانند. ترفندهایی مانند خواندن ایمیل‌ها و پیام‌های الکترونیک در ساعات بعدی روز هم می‌تواند مانع از آشفتگی‌های آزاردهنده در ساعات آغازین صبح شود.




:: موضوعات مرتبط: علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : دو شنبه 16 مرداد 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: