اهمیت توپولوژیک و ژئوپلیتیک عملیات نظامی حزب‌الله در غرب سوریه چیست؟

اهمیت توپولوژیک و ژئوپلیتیک عملیات نظامی حزب‌الله در غرب سوریه چیست؟

یک کارشناس مسائل سیاسی درباره عملیات آزادسازی ارتفاعات مرزی غرب سوریه و شرق لبنان توضیحاتی را ارائه کرد.

اهمیت توپولوژیک و ژئوپلیتیک عملیات نظامی حزب‌الله در غرب سوریه چیست؟

 

   حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا   درباره عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب‌الله در منطقه عرسال و قلمون، اظهار داشت: منطقه عرسال از نظر جغرافیایی در مرز مشترک سوریه و لبنان قرار دارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از مرز مشترک سوریه و لبناندر مناطق مذکور قرار دارد، لذا این منطقه از اهمیت ژئوپولیتیک بسیاری برخوردار است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شکست سنگین تروریست‌های تکفیریدر سال ۲۰۱۳ میلادی و قلع و قمع آنها در منطقه القصیر توسط ارتش سوریه و حزب‌الله، یادآور شد: این تروریست‌ها به دنبال ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه غرب سوریه هستند.

هانی زاده بیان داشت: تروریست‌ها به دنبال آن هستند تا با حضور انبوه، جلوی پیشروی‌های مقاومت در مناطق غربی سوریه را بگیرند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به حضور مستمر تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره در مناطق مرزی و ارتفاعات قلمون و عرسال، یادآور شد: داعش و جبهه النصره در مناطق ذکر شده حدود ۶۵۰۰ نفر نیرو دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت قلمون و عرسال، تمرکز گروه‌های تروریستی با هدف انشقاق نیروهای مقاومت در دو سوی مرز سوریه و لبنان باشد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عملیات نظامی ارتش سوریه و حزب‌الله در مناطق عرسال و قلمون یادآور شد: ارتش سوریه و حزب الله توانستند عملیات موفقی را در این مناطق انجام دهند و بخش قابل توجهی از عرسال را از کنترل تروریست‌ها خارج کنند.




:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1396
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: